„Mostečané“ na zasedání zastupitelů hájí zájmy obyvatel města, byť jsou v opozici

Zastupitelé zvolení za Sdružení Mostečané Mostu (SMM) patří na zasedáních městského parlamentu k těm nejaktivnějším. Jsou opozicí a ta nedá koalici spát. Dnes přinášíme výňatky z některých vystoupení zastupitelů SMM, abyste si dokázali vy, kteří na zasedání zastupitelstva nechodíte, představit, o čem „naši“ hovoří a co prosazují.

JUDr. Hana Jeníčková:

STÁLE OBSAZENÉ LAVIČKY

Foto 1

Žádám o zvážení likvidace laviček, které jsou na tř. Budovatelů od hotelu Domino (Viktor) směrem dolů, ke Stovkám, protože mladá maminka s dítětem nebo nějaká starší osoba nemá šanci si tam sednout, neboť lavičky jsou nonstop ověšeny jenom cikány a není to zrovna příjemné.

ODPOVĚĎ PRIMÁTORA: Po prověření počtu a rozmístění laviček ve vámi zmiňované lokalitě došlo ve spolupráci se společností Technické služby města Mostu, a. s., k jejich demontáži.

 

 

Ing. Irena Čapková:

TRANSPARENTNOST ZAKÁZEK

Foto 2Pane primátore, před více než rokem jsem měla dotaz na základě vašeho sdělení v tisku, že se chcete výrazně věnovat transparentnosti veřejných zakázek. Prohlásil jste to, přestože město má z dřívějška spoustu ocenění právě za transparentnost výběrových řízení.

Vy jste mi na to odpověděl, že se to týká skutečně jen nějakých drobných věcí, jež byste rád projednal a případně zapracoval.

Rada města schválila v listopadu upravená Pravidla pro zadávání a průběh veřejných zakázek malého rozsahu, která jsou účinná od 13. 11. 2015. Chtěla bych se zeptat, jestli drobnosti, o kterých jste mluvil, jsou tam zapracované.

Poznámka: Dotaz byl zodpovězen primátorem na zasedání, zastupitelka Čapková písemné vyjádření nepožadovala.

●●●

Největší rozruch v poslední době způsobil návrh Arnošta Ševčíka na zrušení tramvajového provozu mezi Mostem a Litvínovem. Návrhu se dostalo opravdu velké pozornosti – hlavně od odpůrců zrušení – přitom na veřejnost nepronikla ucelená data, která Arnošt Ševčík uváděl. Proto teď, když emoce již utichly, máte možnost v klidu se s těmito argumenty seznámit.

Arnošt Ševčík byl dlouholetým předsedou představenstva Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova, a proto jistě ví, o čem mluví. Zaslouží si proto, aby jeho návrh byl prezentován se všemi argumenty. Nechť každý posoudí, jak to zastupitel obsahem svého vystoupení vlastně myslel.

●●●

Arnošt Ševčík

ZRUŠME TRAMVAJOVOU TRAŤ

Foto 3V těchto dnech se dozvídáme o plánech nového ředitele Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova pana Bc. Dunovského.

Základem je investování půl miliardy do obnovy kolového svršku a do nákupu či modernizace tramvají. Tento návrh připadá Sdružení Mostečané Mostu naprosto absurdní. Pojďme se podívat na několik čísel.

Jedna nová tramvaj Vario bez DPH vyjde zhruba na 22 milionů Kč, modernizace starých tramvají T3 na T3 RSLF vyjde na 7 – 9 milionů Kč podle rozsahu, pokud bychom si renovaci dělali v dopravním podniku vlastními zdroji. Nevím zda ještě dneska jsme schopni toto dělat. Pokud bychom práci zadali realizační firmě, pak by jedna rekonstrukce stála 10 – 13 milionů Kč, naproti tomu pořízení městského autobusu, např. SorCity 12, vyjde zhruba na 4 miliony Kč a kloubového autobusu na 6,5 – 7 milionů Kč.

Ještě bych uvedl další čísla pro srovnání. Provoz jednoho kilometru tramvaje vyjde zhruba na 60 Kč, naproti tomu provoz jednoho kilometru autobusu zhruba na 38 Kč. Nepoměr mezi tramvajemi a autobusy je tedy zcela evidentní, autobusy jsou prostě výrazně levnější.

Co se tedy nabízí? Například to, že by se mohla zrušit prodělečná tramvajová doprava mezi Mostem a Litvínovem a mohla by se nahradit autobusovou dopravou. Nostalgie, která nás nutí zachovat tramvajový provoz mezi Mostem a Litvínovem, stále více ztrácí smysl, protože do chemičky jezdí nesrovnatelně méně zaměstnanců, řada z nich používá vlastní vozidla a do návazných dalších společností, kam se lidé dopravovali (jako byla úpravna uhlí Herkules, důl Centrum), taky již moc moc nejezdí, takže si myslíme, že neekonomičnost hovoří za vše.

A co se stávajícím tramvajovým pásem? Například ho nabídnout státu, aby místo něj postavil plánovaný silniční dvoupruh. Mosty jsou již hotové, zpevněný podklad je taky hotový, takže by stavba byla výrazně jednodušší a levnější.

Nabídnutý tramvajový pás by navíc mohl být státu buď prodán, nebo vyměněn za jiné pro město zajímavé pozemky.

V obou případech by to bylo pro město výhodné, proto Sdružení Mostečané Mostu předkládá tento návrh a žádá vedení města, aby se jím vážně zabývalo a zadalo úkol řediteli dopravního podniku prověřit zrušení tramvajové trati mezi Mostem a Litvínovem.

ODPOVĚĎ PRIMÁTORA: Vedení města Mostu nepodporuje návrh na zrušení tramvajového spojení mezi městy Most a Litvínov. Je pro zachování a modernizaci této tramvajové trati.

(Poznámka redakce webu SMM: Stejné stanovisko zaujalo i město Litvínov.)

Příspěvky vybral a zastupitele fotografoval: Petr Prokeš

Klub má nového předsedu

Sdružení Mostečané Mostu má nového předsedu klubu zastupitelů.

Stal se jím Ing. Luboš Pitín.

08 pitin

Volební zpravodaj 2014

volebni zpravodaj

volebni zpravodaj 2

Zastupitelé zvolení pro volební období 2014 – 2018

Zastupitelské dny

Každou první pracovní středu v měsíci vás očekávají zastupitelé ze Sdružení Mostečané Mostu.

Od 1500 do 1700 hodin jeden z nich v kanceláři tiskového mluvčího ve vstupní hale správy SBD Krušnohor (vchod 1), ulice Československé armády 1766, Most vyslechne připomínky a názory kteréhokoliv obyvatele města Mostu.

Zastupitelské dny 2017 - Využijte této příležitosti!

Stanovy sdružení

Stanovy Sdružení Mostečané Mostu k zobrazení zde.

Kontakt

Adresa

tř. Čs. armády 1766
434 01 MOST
Česká republika